"Wędrujemy z muzyką po Bydgoszczy"

Projekt :Wędrujemy z muzyką po Bydgoszczy. Charakterystyka projektu

Cele:

  • rozwijanie zainteresowań muzycznych,
  • rozwijanie wrażliwości na piękno muzyki, zabytków, dzieł artystycznych, architektury, przyrody i wszelkiego dorobku człowieka,
  • wdrażanie do samodzielnego zdobywania wiadomości i współpracy w zespole,
  • nauka zbierania, gromadzenia, wykorzystania, przetwarzania wiadomości zdobytych podczas wycieczek,
  • kształcenie umiejętności obserwacji działań człowieka,
  • kształtowanie postaw kulturalnego, odpowiedzialnego

i bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach,

  • przybliżanie i pokazywanie dzieciom ze wsi zwyczajów, sposobu życia, spędzania wolnego czasu przez mieszkańców miasta,
  • poznanie życia aglomeracji miejskiej,
  • integrowanie klas „a”,
  • wdrażanie do kulturalnego współzawodnictwa-udział w konkursach,
  • poznawanie stolicy województwa-Bydgoszczy.

 

Plan, harmonogram działań:

Data

Lekcja muzyki

Zwiedzanie miasta

Konkursy

30.09.2011

„A po pauzie... muzyka-spotkanie pierwsze, powitalne”. To nasze pierwsze powakacyjne spotkanie pokaże, że w Filharmonii jest wesoło         i przyjemnie, a co więcej, można w niej zapomnieć     o smutkach, brzydkiej pogodzie, sprzeczce              z przyjacielem. Żeby coś polubić, trzeba to poznać. Czym jest filharmonia? Kto w niej pracuje? Kim jest groźnie wyglądający pan stojący przed orkiestrą? I czym jest orkiestra? Poznamy odpowiedzi, a przede wszystkim przekonamy się, co w filharmonii można usłyszeć.

 

W Porcie Lotniczym

Moje wrażenia z wycieczki.(praca plastyczna).

21.10.2011

„Bajkowa muzyka-spotkanie drugie, muzyka filmowa”. Bajka bez muzyki nie byłaby bajkowa.      A muzyka bez bajki... sprawdźmy. Jednym słowem eksperyment. Zabrzmią utwory z dobranocek i bajek. Kompozytorzy niektórych z nich otrzymali nagrodę Amerykańskiej Akademii Filmowej czyli Oscara za muzykę. Są zatem doskonałe. Będą zagadki i wspólne śpiewanie z Misiem Uszatkiem, Pszczółką Mają, Pocahontas, Małą Syrenką, a kto wie, może odwiedzi nas Lord Vader, co z pewnością zainteresuje chłopców.

 

Zwiedzanie Izby Pamięci Bydgoskiego Towarzystwa Przyjaciół Kolei-

Dworzec Główny PKP- Bydgoszcz Główna

1.Wyszukaj i przynieś wiersz o kolejarzach lub pociągach. Zilustruj treść wiersza.

2.Wykonaj ilustrację do wybranej bajki.

25.11.2011

„Szanowni państwo Skrzypcowie-spotkanie trzecie, rodzina instrumentów smyczkowych”. W domu Państwa Skrzypców rozbrzmiewa muzyka. To sympatyczna rodzina. Muzykalny kwartet. Są tam mali, są i duzi. Są chudzi i pulchni. Zazwyczaj żyją    w harmonii ale sprzeczać też się lubią. Miewają różne humory. Gdy się weselą w domu rozbrzmiewa np. Humoreska Antonina Dvořák’a, gdy są pełni zadumy grają Kanon D-dur Johanna Pachelbela. Odwiedzimy ich dom, poznamy i posłuchamy. Zobaczymy co ich różni, a co świadczy o tym, iż są rodziną.

 

Muzeum Wyczółkowskich W Mennicy.

1.Zaprojektuj  i wykonaj z modeliny, plasteliny, masy solnej lub tektury model monet o tematyce bożonarodzeniowej.

2.Wykonaj ilustrację do dzisiejszej lekcji w filharmonii.

16.12.2011

„Choinka cała nam gra-spotkanie czwarte-świąteczne”. Co by było, gdybyśmy jak krasnoludki z piosenki pt. Grająca choinka, ubrali to świąteczne drzewko w nutki, dali mu kolczyki wiolinowe i łańcuszek jak pięciolinia? Z pewnością sprawdzimy. Może owe nutki ułożą się na pięciolinii w piękną kolędę lub pastorałkę? Może pod choinką znajdą się prezenty, które pozwolą zagrać świąteczne piosenki? Listy do św. Mikołaja już wysłane. Jeszcze tylko trzeba być grzecznym. Tradycja świąt zapisana dźwiękami.

 

Muzeum Wyczółkowskich- Bydgoszcz - nasza mała ojczyzna.

1.Najpiękniejsza choinka-praca plastyczna łącząca różne techniki.

2.Napisz list do św. Mikołaja.

13.01.2012

„Wiedeński bal-spotkanie piąte, taneczne”. Piękna suknia, koronkowe rękawiczki i atłasowe pantofelki. Czarny frak, śnieżnobiała koszula i błyszczące lakierki. Która z dziewczynek nie marzy o tym, by stać się księżniczką na balu? Który z chłopców nie chciałby być tak dystyngowany? Karnawał pozwala na takie szaleństwa. A bal w Wiedniu, to miejsce, gdzie spełniają się marzenia. Zabierzemy Was tam. Obowiązuje strój balowy.

 

Muzeum Wyczółkowskich- W spiżarni naszych pradziadków.

1.Opracuj jadłospis na jeden dzień. Pamiętaj o zaletach warzywi owoców.

2. Wykonaj pracę plastyczną pt. „Na balu u króla”.

10.02.2012

„To są base, to są skrzepczi - spotkanie szóste, folklor kaszubski”. Kaszubskie nuty to znana każdemu dziecku mieszkającemu na Kaszubach wyliczanka. Nieodzowna do jej wykonania jest plansza z rysunkami – równolegle do śpiewanego tekstu jedna osoba wskazuje odpowiedni obrazek na pięciolinii. Śpiewanie od początku do końca nie jest takie trudne... ale odwrotnie? To doskonała zabawa. Zaśpiewamy, zatańczymy, poznamy. Kaszebe łełają nas!

 

W rozgłośni radia PiK.

1.Znajdź lub ułóż wyliczankę. Najciekawsza wygrywa!

2.Studio radiowe- rysunek.

23.03.2012

„I biegały i skakały po klawiszach czarno-białych-spotkanie siódme, fortepianowe”. Trzy nogi + czarny i błyszczący + klapa + skrzydło+ pedały+ rama+ struny+ młoteczki itp. = fortepian. W sali kameralnej Filharmonii Pomorskiej jest zawsze na posterunku. Towarzyszy innym instrumentom, towarzyszy śpiewakom, a i sam pięknie potrafi grać mieszcząc dwie lub cztery ręce artystów. Dziś będzie naszym bohaterem. Pod palcami zaproszonych pianistów zabrzmi wirtuozersko. Rzecz o niezastąpionym instrumencie.

 

W Ogrodzie Botanicznym- Myślęcinek.

1.Narysuj i opisz  rośliny, które widziałeś w Ogrodzie.

2. Fortepian-rysunek.

20.04.2012

„Barwny świat muzyki-spotkanie ósme, muzyka instrumentalna”.Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata... Inne są odgłosy zimy, inne zaś lata. Doskonale wiedział o tym Antonio Vivaldi. Muzyka tego kompozytora potrafi znakomicie naśladować odgłosy przyrody i ludzi, choćby burzę, śnieżycę, odgłosy polowania. Dźwięki płynące z estrady i odrobina wyobraźni, pozwolą nam ujrzeć pory roku, tańczącego słonia, miauczącego kotka, kukanie kukułki,  a nawet pędzący pociąg.

Spacer po Wyspie Młyńskiej.

1.Najpiękniejsze zdjęcie z Wyspy Młyńskiej.

2.Narysuj, co widziałeś na Wyspie Młyńskiej, albo zaprojektuj  i wykonaj plakat zachęcający do odwiedzenia Wyspy Młyńskiej.

 

18.05.2012

„Pa, pa, pa ... Papagena i Papageno, spotkanie dziewiąte, muzyka wokalna”. Postacie z singspielu Wolfganga Amadeusza Mozarta Czarodziejski flet. Opera opowiada o wartościach w sposób przystępny i zarazem baśniowy. W niej miłość zwycięża zło. Spojrzymy na nie oczami zawsze radosnego              i śpiewającego ptasznika Papagena. Wraz z nim zaśpiewamy „hop sa, sa...” i wyznamy miłość wytęsknionej Papagenie. Czy tak pięknie śpiewająca Królowa Nocy może być zła? Artyści śpiewacy rozwieją wszelkie wątpliwości i śpiewająco opowiedzą tę fascynującą historię.

 

W Bibliotece Wojewódzkiej- muzeum szkolnictwa.

1. Wypożycz książkę z biblioteki, przeczytaj i wykonaj do niej ilustrację.

 

22.06.2012

„Instrumenty do plecaka-spotkanie dziesiąte, instrumenty perkusyjne.” To przewrotny temat. Niewiele z prezentowanych dotąd instrumentów zmieści się do wakacyjnego plecaka. Na wakacje ruszamy ze zdobytą o instrumentach i muzyce wiedzą. Wokół nas jest mnóstwo materiałów, których użyć można do muzykowania. Kilka pomysłów podsuniemy, ale tak naprawdę chcielibyśmy słuchaczy zainspirować .

W Family Parku-profesor Ciekawski.

Napisz lub narysuj swoje plany na wakacje.

 

 

Prezentacja efektów: wystawa prac uczniów, nagrody, informacje na stronie szkoły i innych mediach.

Projekt realizowany przez klasy 1a, 2a, 3a.

Projekt opracowały: Hanna Kozłowska, Krystyna Kubicka i Lidia Gajda.

 

 

 

 

Strona 2 z 2

_dsc9729.jpg

 

OKE Gdańsk

 

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 116 gości 

Statystyka

Odsłon : 624276

Logowanie



Chór Szkolny 2016/2017


Chór Szkolny 2015/2016