Koncepcja pracy szkoły dotycząca doskonalenia kompetencji kluczowej – umiejętność uczenia się, została stworzona dzięki wysiłkom i we współpracy reprezentacji społeczności szkolnej – uczniów, rodziców, nauczycieli.
Określa ona model postępowania i oczekiwane postawy, dzięki którym każdy uczeń zdobędzie umiejętność uczenia się i osiągnie sukces edukacyjny.
Uczeń:
– Zna swoje mocne i słabe strony.
– Zna i stosuje odpowiednie dla siebie skuteczne techniki uczenia się.
– Dokonuje samooceny, współpracuje w grupie.
– Korzysta z własnych i cudzych doświadczeń życiowych; dzieli się wiedzą z innymi.
Nauczyciel:
-Wspiera samodzielność ucznia
– pomaga w dostrzeganiu problemów, planowaniu i realizowaniu działań.
– Rozwija umiejętność samooceny u ucznia.
-Stosuje ocenianie kształtujące.
– Uwzględnia style uczenia się uczniów w organizacji procesu lekcyjnego.
Rodzic:
– Współpracują z nauczycielami.
– Wspierają dziecko w trudnych momentach,
– Cieszą się z jego sukcesów.
– Zachęcają do udziału w zajęciach rozwijających zainteresowania.
– Monitorują postępy dziecka w nauce, znają jego słabe i mocne strony.