,, Po co podróżować ?”w klasach szóstych.
Widać, że uczniowie klasy 6b są już spragnieni wyjazdów, gdyż bardzo chętnie skorzystali z ostatniego w tym roku szkolnym wyzwania.
Z przyjemnością planowali wycieczki krajowe i zagraniczne pracując w grupach w ramach projektu „Podróż z ulubionym bohaterem literackim i czy warto podróżować?” . Wszyscy wykonali swoje zadanie, a każda z prac jest oczywiście wyjątkowa i niepowtarzalna. Uczniowie wykazali się umiejętnościami matematycznymi, obliczając koszt zaplanowanej przez siebie wycieczki dla jednej osoby jak i dla całej klasy.
Prace były ciekawe i autentyczne. Także planując wyjazdy można wziąć po uwagę pomysły młodzieży i mile spędzić wakacyjny czas.
Na lekcjach historii uczniowie klas szóstych przenieśli się w czasy XVIII-wiecznej Europy. Podróżując z Polski do Francji stali się naocznymi świadkami wydarzeń związanych z Wielką Rewolucją Francuską. Swoje przeżycia opisali w pamiętnikach, przedstawili w formie komiksów lub na osi czasu urozmaiconej odręcznymi rysunkami. Podróż po Europie może być pasjonująca, zwłaszcza jeżeli jest połączona z tak doniosłymi zmianami społecznymi i politycznymi.
Na lekcjach języka polskiego uczniowie klasy 6 b i 6 c wyruszyli w podróż śladami wybranych bohaterów literackich. Wykazali się kreatywnością i zaprezentowali swoje zadania, które rozpoczynały się od litery Z ( zaproś, zredaguj, zbuduj, zaśpiewaj, zaprezentuj) w ciekawy sposób. Powstały makiety, plakaty, teksty piosenek , scenariusze scenek, wywiady, przepisy, opisy wybranych miejsc, filmy.
Prace wykonane w ramach projektu zostały zaprezentowane na wystawie na szkolnym korytarzu.