W naszej szkole w roku szkoły 2022/23, od października do 26 stycznia realizowany jest projekt e-Twinning.
„Unter einem Dach”- „ Pod Wspólnym Dachem”. „ Zadania projektowe są realizowane w klasie 8 d”
Opis:
Projekt był skierowany do uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej oraz uczniów klas 1 szkoły ponadpodstawowej. Uczniowie przedstawili się oraz stworzą fikcyjną międzypokoleniową rodzinę z wykorzystaniem narzędzi TIK.
Uczniowie wspólnie wymyślili postacie członków rodziny oraz informacje o nich. Nauczyli się opowiadać o sobie i rodzinie oraz przeprowadzać wywiad. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele poznali aplikacje służące efektywnej nauce słownictwa oraz urozmaicające lekcje języka niemieckiego.
Celem projektu było:
Zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego.
Wzbogacenie znajomości słownictwa uczniów (liczebniki, kraje i narodowości, członkowie rodziny, zawody, formy spędzania wolnego czasu, przymiotniki określające charakter).
Uczniowie potrafią opisać siebie oraz inne osoby zarówno ustnie jak i w formie pisemnej,
Uczniowie potrafią przeprowadzić prosty wywiad (zadać pytania o wiek, pochodzenie, zawód, formy spędzania wolnego czasu oraz cechy charakteru).
Uczniowie na podstawie wysłuchanej informacji potrafią stworzyć notatkę.
Rozwinąć umiejętności współpracy w grupach
Zachęcić uczniów do tzw. peer learning
Rozwijanie umiejętności stosowania TIK zarówno przez uczniów jak i nauczycieli
Działania:Uczniowie:
1. Przedstawili się (mapa członków projektu, szkoły, nauczyciele i uczniowie (awatary z opisem), logo projektu)
2. Wybrali zakres informacji o członkach rodzin. Zbiór słownictwa w wybranym zakresie. Wybór narzędzia do nauki w/w słownictwa. Przygotowanie i wykorzystanie interaktywnych zadań i quizów.
3. Stworzyli wymyślonych członków rodziny (awatary lub rysunki). Uczniowie współtworzyli książeczki „Unter einem Dach” w grupach międzyszkolnych (wspólnie przygotowują strony z członkami rodziny oraz ich opisy pisemne i w formie nagrania).
Uczniowie w ramach kolejnych działań projektowych:
Stworzyli wymyślonych członków rodziny (awatary lub rysunki oraz utworzyli z uczniami z innych szkół w książeczki online „Unter einem Dach”na platformie ”„Unter einem Dach” w grupach międzyszkolnych . Każda grupa po pracy z książeczkami w StoryJumper zorgorganizowała wideokonferencje między szkołami. Umówili się na spotkania online –ZOOM podczas wideokonferencji tworzyli dialogi Nauczyciel zaprezentował książeczkę– uczniowie jednej szkoły zadawali pytania uczniom innych i udzielali odpowiedzi .
A o to Nasze rezultaty: